سئو خارجی به زبان ساده
سئو چیست؟ آموزش کامل SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور جستجو
سوء استفاده از این روش توسط وبمسترها در سالهای گذشته باعث شده گوگل الگوریتمها و قوانین جدیدی برای «آشکار کردن» (Detect) و «کاهش ارزش» (De-Value) بکلینکهای حاصل از پستهای مهمان در نظر بگیرد. البته گفتنی است در مورد تالارهای گفتگو و انجمنها آنچه اثر مثبتی ندارد استفاده بیرویه و غیر اصولی برای ایجاد بکلینک است که خلاف دستورالعملهای گوگل هستند. در صورتی که از این پلتفرمها برای معرفی خدمات و محصولات و تعامل بیشتر با مخاطب راغب (لید) استفاده کنید و صرفا هدف گرفتن بکلینک نداشته باشید، میتوانند در افزایش آگاهی از برند نیز تأثیرگذار باشند. تولید محتوای باکیفیت برای این کلمات، میتواند اعتماد مخاطب را جلب کرده و او را به خرید نزدیکتر کند. این کلمات توسط کاربرانی استفاده میشوند که در مرحله مقایسه و بررسی هستند و هنوز تصمیم نهایی برای خرید نگرفتهاند.
در این میان ممکن است با عبارات دیگری نیز مواجه شوید که برای سایت شما، سودآوری به همراه خواهد داشت. همچنین درصورتی که شما سابقه فروش به صورت حضوری را داشتهاید، این تجربه کمک شایانی به شما خواهدکرد. به تکنیکهای کلاه سیاه که هنوز موتورهای جستجو متوجه آن نشدند، سئو کلاه خاکستری میگویند. هرکدام از این روشها بخش خاصی از سایت را پوشش میدهند و برای بهینهسازی میبایست به تمامی این روشها تسلط کامل داشته باشید تا هرکدام را در زمان مناسب به کار ببرید. موبایل فرندلی (Mobile-friendliness)، به این معنی است که کاربران بتوانند در گوشی موبایل به راحتی از صفحات سایت شما بازدید کنند و هیچ مشکلی بابت عدم نمایش قسمتی از محتوا وجود نداشته باشد. در صورت مکرر بودن این کار توسط کاربران، به اصطلاح نرخ پرش سایت افزایش یافته و کمکم رتبه صفحه افت خواهد کرد.
سپس نتایج را به ترتیب اهمیت نمایش میدهد تا کاربران بتوانند به آسانی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. موتورهای جستجو بسیار مهم هستند زیرا به مردم این امکان را میدهند تا اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت و با سهولت در وب پیدا کنند. اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند، ما باید به صورت دستی و در مملوء شب و روز در اینترنت گشت و جستجو میکردیم تا به دنبال اطلاعات مورد نیازمان برسیم. همچنین، برای کسب و کارها و وبسایتها، نمایش در نتایج موتورهای جستجو بسیار مهم است. زیرا این نتایج به آنها کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را به مردم نمایش دهند و ترافیک و مشتریان جدید جذب کنند.
این شامل بهبود سرعت سایت، ایجاد نقشه سایت (sitemap)، بهینهسازی برای موبایل و رفع مشکلات فنی سایت است. حضور فعال در شبکههای اجتماعی و اشتراکگذاری محتواهای سایت میتواند به جذب بازدیدکننده و افزایش اعتبار سایت شما کمک کند. تصاویر سایت شما باید بهینهسازی شوند تا سرعت بارگذاری صفحات کاهش نیابد. با درک وضعیت سئو خارجی رقبا، میتوان به بهترین شکل استراتژی سئو خارجی خود را بهینه سازی نرخ تبدیل کرد. از طریق این تجزیه و تحلیل، میتوان روشها، تکنیکها و فرصتهایی را کشف کرد که رقبا بهرهبرداری کردهاند یا نادیده گرفتهاند. این دانش میتواند به منتوریکس امکان پذیرایی از فرصتهای جدید بدهد، خطرات پیش رو را کاهش دهد و نقاط ضعف رقبا را به مزیت برای خود تبدیل کند.
در هر حوزه و کسب و کاری تعدادی عبارت وجود دارد که برای وبسایت سودآوری دارند. طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، بهترین URL، آدرسی است که پس از نام دامنه، نام صفحه قرار بگیرد. از سوی دیگر سعی نمایید از تعداد کاراکترهای کوتاهتری برای آدرس صفحات استفاده نمایید. طبق آمار مستند گوگل که در تصویر زیر مشخص است، هرچه تعداد کاراکترهای یک صفحه کمتر باشد، جایگاه و رتبه بهتری به آن اختصاص داده خواهدشد. نقشه سایت در وبسایتهایی که محتوا و صفحات زیادی دارند، کمک میکند تا صفحات زودتر کرال و ایندکس گردد.
درباره مفهوم و اهمیت آن و تاکتیکهایی که باید استفاده کنید تا وب سایت شما رشد کند. فراموش نکنید که سئو خارجی یک سرمایهگذاری بلندمدت است و نتایج آن به سرعت قابل مشاهده نیست. پس برای کسب نتایج مطلوب، باید به صورت مداوم و با صبر و حوصله به اجرای تکنیکهای سئو خارجی بپردازید. بنابراین، برای کسب نتیجه بهتر، سعی کنید روابط موثری با سایر کاربران برقرار کنید و به صورت تدریجی و طبیعی به وبسایت خود لینک دهید. ثبت سایت خود در دایرکتوریهای معتبر، یکی دیگر از روشهای کسب بکلینک است. اما باید توجه داشته باشید که همه دایرکتوریها به یک اندازه معتبر نیستند.
فعالیت در شبکههای جتماعی، بخش بزرگی از سئو خارجی است که اگر با مهارت و هوشمندی اجرایی شود، تاثیرات مفیدی بر روی رتبه وبسایت خواهد داشت. چون گوگل الگوریتمهای پیچیدهای دارد که میتواند بکلینکهای مصنوعی، اسپمی و بیکیفیت را شناسایی کند. پس ساختن تعداد زیادی بکلینک بیکیفیت نه تنها به بهبود رتبه سایت شما کمک نمیکند، بلکه میتواند به آن آسیب هم برساند. در تدوین و استفاده از محتوای بهینهسازی شده باید به این نکته توجه کرد که متن بهینهسازی شده تاثیر مستقیمی بر رتبهبندی سایت ندارد. این نوع محتوا به عنوان یک وسیله برای انتشار لینکهای درج شده در آن به کار میرود.
البته میبایست خدمات و یا محصولی ارائه کند که سایر وبسایتها از انجام آن عاجز و ناتوان باشند. برای مورد دوم شما با سئو و بهینهسازی صفحات به طور مقدماتی آشنا شدهاید ولی نمیدانید که آموزش سئو را از کجا شروع کنید. درصورت داشتن محتوای عالی به علاوه اعتمادسازی و برندینگ صحیح پس از مدتی، نشانی از برند در پسوند یا پیشوند کوئری دیده خواهدشد. به عنوان مثال؛ آموزش سئو دی ام روم، سئو چیست دی ام روم، خرید دوره جامع آموزش سئو دی ام روم. یکی از عوامل موثر در سئو سایت تاثیرگذار است از نقشه سایت برای گوگل و سایر موتورهای جستجو میباشد.
از این رو، تخصص در حوزه سئو به عنوان یک فرصت شغلی مهم و جذاب در دنیای دیجیتال محسوب میشود. سئو منفی یک روش نامناسب و ناقض قوانین است که به وبسایتها و کسبوکارها آسیب میزند و ممکن است به رتبه و شهرت آنها آسیب جدی وارد کند. برای مقابله با سئو منفی، مهم است که وبسایت شما مداوم نظارت شود و اقدامات امنیتی مناسب انجام شود. همچنین، اگر مشکوک به یک حمله سئو منفی هستید، به موتورهای جستجو گزارش کنید تا اقدامات لازم انجام شود. سئو محلی یا “Local SEO” به بهینهسازی وبسایت یا کسبوکار شما برای جلب توجه و مشتریان محلی در منطقه یا شهر خاصی میپردازد. این نوع سئو به مواردی اشاره دارد که وبسایت شما را در جستجوهای محلی نظیر “رستورانهای نزدیک من” یا “کافه در کنار منزل” قابل مشاهده و قابل دسترسی برای مخاطبان محلی میکند.
هزینه و تعرفه خدمات سئو خارجی یا off page، بستگی به حوزه کاری وبسایت شما داشته و رقم دقیقی برای آن نمیتوان مشخص کرد. منتوریکس در ارائه خدمات سئو خارجی، با بهترین استراتژی سئو، اقتصادی ترین تعرفه را برای شما انتخاب میکند. انتشار یک رپورتاژ خوب و فکر شده میتواند به شکل معناداری سئو سایت را بهبود ببخشید و منجر به بالارفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو شود. بهتر است در چند سرویس وبلاگی عضو شوید و با تولید محتوای موثر و خوب لینکهای به سایت اصلیتان ایجاد کنید. استفاده از ابزار لینک سازی وبلاگها قرار نیست در کوتاهمدت معجزه کند، اما مطمئن باشید در بلندمدت نتایج مثبت آن را مشاهده خواهید کرد. در شبکههای اجتماعی حضوری فعال داشته باشید و با کاربران دیگر وارد تعامل شوید.
ارزش تمام لینکهای ورودی به سایت یکسان نیست و کیفیت و اعتبار آنها نیز در میزان مؤثر بودنشان نقش مهمی را ایفا میکند. هرچه «پیج آتوریتی یا اعتبار صفحه» (Authority) ارجاع دهنده بیشتر باشد، اعتبار صفحات لینک شده بیشتر میشود. در واقع لینکهایی که از صفحات معتبر به وبسایت شما وارد میشوند، ارزشمندتر از لینکهای ورودی از صفحات کماعتبار است. برای مثال اینستاگرام به خاطر انتشار تصویر، یوتیوب به خاطر انتشار ویدیو و فیلم آموزشی و توییتر و فیسبوک به خاطر امکان انتشار ایدهها و محتوای متنی مشهورند. بیشتر اوقات، افراد به انتشار یک نوع محتوا اکتفا میکنند و شبکههای اجتماعی دیگر را فراموش میکنند. اما با انتشار محتوا در شکلها و فرمتهای مختلف، میتوانید از انواع مختلف محتوا برای دسترسی به شبکههای اجتماعی و مخاطبان با سلیقههای مختلف بهره بگیرید.
حال که با روشهای یادگیری سئو آشنا شدید، برای دستیابی به موفقیت بیشتر در این زمینه، پیشنهاد ما به شما شرکت در دورههای تخصصی آموزش سئو است. شرکت در این دورهها تکنیکهای زیادی را به شما آموزش میدهد و دانش عملی شما را افزایش میدهد. شناخت انواع سئو، الگوریتمها، اسکیما، ابزارها و نرم افزارهای گوگل در رسیدن شما به یک سئو خوب موثر است. با مراحل بالا میتوانید یک استراتژی برای بهینهسازی موتور جستجو را شروع کنید، اما بهخاطر داشته باشید که سئو دارای بخشهای متحرک بیشماری است که مراقبت، توجه و سرسختی را تضمین میکند. به همین دلیل است که برخی از شرکتها تیم باتجربهای را فقط به سئو اختصاص میدهند. متن H1 یا عنوان اصلی در بالای صفحه شما قرار گرفته است و به افراد قبل از ورود به صفحه، عنوان اصلی نمایش داده میشود.
کسی در این موضوع شک ندارد که اگر سایت شما بتواند این موضوعات را رعایت کند و نظر موتورهای جستجو را جلب کند، تحت هر الگوریتمی میتواند جایگاه خوبی در نتایج جستجو بدست آورد. لینکسازی خارجی یکی از اصلیترین تکنیکها در سئو خارجی است که به وبسایتها کمک میکند تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو بدست آورند. در این روش، با ایجاد لینکها در وبسایتها و منابع دیگر به سمت وبسایت خود، اعتبار و ارزش آن افزایش مییابد. رپورتاژ آگهی نوعی محتوای تبلیغاتی است که به صورت یک مقاله یا خبر نوشته میشود و در آن، امکان لینکسازی به وبسایت مورد نظر وجود دارد. در دنیای امروز، وبسایتها به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی محسوب میشوند. در این راستا، سئو به عنوان یکی از مهمترین روشهای بهینهسازی وب سایتها برای رسیدن به رتبهبندی بهتر در موتورهای جستجو، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
سازندگان PBN معمولاً برای مخفی نگهداشتن ارتباط بین سایتهای شبکه از تکنیکهایی مانند استفاده از دامنههای منقضیشده، هاستهای مختلف و اطلاعات جعلی استفاده میکنند. گوگل این عدم شفافیت را به عنوان فعالیتی مشکوک شناسایی میکند و آن را دلیلی برای اعمال جریمه میداند. تیم تخصصی بیزون متشکل از افرادی است که دقیقا متناسب با اهداف شما دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتان را به عهده می گیرد. در واقع صرف هزینه و زمان روی سئو، یک سرمایهگذاری بلندمدت است و اگر این سرمایهگذاری به همراه استراتژی و هدفگذاری درست باشد، میتواند نتیجهای مطلوب همراه داشته باشد. البته موارد دیگری نیز در این بین تاثیرگذار و حائز اهمیت است که میتوانست در این موارد جای بگیرد که برخی تجربی میباشد و میبایست با شناخت کاربران هدف پیادهسازی گردد. سپس مخاطبان هدف خود را بشناسید و با جمعبندی و استراتژی درست اقدام به تولید محتوا کنید.
نتایج ارگانیک با نتایج پولی Ads چه تفاوتی دارد؟ صفحات نتایج جستجو به دو دسته جداگانه تقسیمبندی میشود. اما باید توجه داشته باشید که سئو یک فرآیند زمانبر و پیچیده است و نتایج آن نمیتوانند فوری و قطعی باشند. همچنین، تجربه و تخصص متخصص سئو نیز نقش مهمی در تاثیر سئو بر درآمد دارد. برای برخی کسبوکارها، تاثیر سئو ممکن است محدود باشد یا به دلیل شرایط مخصوص به آن کسبوکار نداشته باشد. در این مقاله سعی کردیم برای افراد مبتدی و متوسط توضیح کامل و جامعی را شرح دهیم.
در دو حالت گوگل برخوردی منطقی با این مشکل دارد و باز هم قرار نیست بهخاطر وجود ارور 404 جریمه شوید. نکتهای که اینجا اهمیت پیدا میکند تاثیر 404 های ورودی بر روی ترافیک و تجربهی کاربری است. هرچقدر هم وسواسی یا کمالگرا باشید، صفحات 404 از گوشهای سر درمیآورند و فکر و ذهنتان را به خود مشغول میکنند. خبر خوب اینکه خود گوگل هم اذعان کرده که وجود ارورهای 404 را بهعنوان بخشی طبیعی از هر سایتی پذیرفته و قرار نیست کسی بهخاطر وجودشان جریمه شود. اگر فکر میکنید کسبوکارتان بستر مناسبی برای تولید پادکست نیست، شاید نیاز باشد سراغ یک اتاق فکر خلاق بروید. مطمئن باشید که میتوانید موضوع مناسب برای تولید پادکست در ارتباط با کسبوکارتان را بیابید.
سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئوی داخلی سایت است و با کیفیت محتوا و نحوه بهبود آن مرتبط است. از آنجا که محتوا یکی از فاکتورهای بسیار مهم موفقیت در سئو می باشد، بسیاری از متخصصات سئو آن را یکی از 3 فاکتور اصلی سئو می دانند. توجه داشته باشید که این تکنیک باید برای همیشه ادامه داشته باشد و اگر بک لینک های خود را شارژ نکنید احتمال سقوط سایت شما بسیار بالاست. یوتیوب و آپارات بهترین مکان برای آپلود ویدئوهای آموزشی یا موشن گرافیکهای شما هستند. خوبی یوتیوب این است که میتوانید به سادگی لینک وبسایت خود را در توضیحات وارد کنید؛ ولی خب در ایران فیلتر است و شاید کاربران زیادی به آن دسترسی نداشته باشند. خب، فکر میکنم واضح است که گوگل، امتیازی خاصی برای لینکهای نوفالو در نظر نمیگیرد؛ چون آنها را دنبال نمیکند و به بررسی صفحه مقصد نمیپردازد.
خیر، اما اطلاعات واضحی را از محتوا به گوگل میدهد که تأثیر بسیار زیادی در درک گوگل دارد. قدم اول این است که سعی کنید از زوایای مختلف به مفهوم مدنظرتان فکر کنید و ببینید این انتیتی، با چه مفاهیمی دیگری در ذهنتان همراه است. اما روشهای فنیتر پیدا کردن موجودیتها را میتوانید در ادامه ببینید. اما گوگل برای نمایش موجودیتهای مختلف، ویژگیهایی را برای SERP در نظر گرفته که بسته به نوع انتیتی آنها را نمایش میدهد. همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید.
این جریمهها گاهی مستقیما از سمت الگوریتمها بر روی سایت اعمال میشود و گاهی از سوی مدیران ارشد گوگل به طور دستی روی سایت پیاده میشود. همواره یک سری از قوانین و الگوریتمهای گوگل هستند که متخصصان این امر آنها را جمعآوری کرده و بعد از آزمون و خطا، توانستهاند از گوگل تایید بگیرند. بنابراین بهتر است که شما نیز این قوانین را آموزش دیده و آنها را پیادهسازی کنید؛ سپس میتوانید دانش خود را بروز نمایید. یکی از مهمترین بخشهای سمراش آنالیز بکلینک آن است که علاوه بر بخشهای مفید و کلیدی زیادی که دارد، امکان تحلیل رقبایتان را نیز فراهم کرده است. اگر سایتی با آدرس اشتباهی به شما لینک داده است، با آنها مکاتبه کنید تا لینک صحیح را جایگزین کنند. همچنین ارجاع مخاطبان از سوشیال مدیاها به سایت به روش های گوناگون باعث اعتبار سایت نزد گوگل می شود.
تولید محتوای سئو شده سبب میشود تا کاربران بیشتری به وبسایت مراجعه کنند و فروش کالاها و خدمات افزایش یابد. این روند همانند دنبالهای پایانناپذیر از وقایع است که با هزینه تولید محتوای سئو شده و سفارش تولید محتوا برای وبسایت را مقرون به صرفه میکند. افزایش یازدیدکننده سبب میشود تا وبسایت در مکانهای مختلف و به روشهای گوناگون معرفی و با تأیید صحت آن بر رتبه وبسایت افزوده شود. از سوی دیگر، تولید محتوای سئو شده و مشاهده شدن مکرر وبسایت، باعث تقویت رتبه وبسایت و جلب هرچه بیشتر اعتماد کاربران میشود. لینکهای باکیفیت از وبسایتهای معتبر، نه تنها به بهبود رتبه شما کمک میکنند، بلکه باعث ایجاد اعتماد در نزد کاربران و موتورهای جستجو میشوند.
سئو خارجی را می توان یکی از فاکتور های مهم رتبه بندی دانست که بخش عمده آن را می توان به دریافت بک لینک و رپورتاژ از سایت های معتبر که باعث افزایش اعتبار سایت می شوند دانست. سئو فرایند بهینه سازی وب سایت برای دریافت رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ می باشد. انجام سئو یا اصطلاحا بهینه سازی سایت (seo) می تواند رتبه سایت شما را در نتایج گوگل ارتقا بدهد. در این مقاله 4 بخش اصلی سئوی خارجی سایت را بررسی کردیم و تکنیکهایی را با هم یاد گرفتیم که به بهبود رتبۀ سایتمان در نتایج جستجوی گوگل، کمک زیادی میکنند. در صورتی که درباره هرکدام از این صحبتها سوالی داشتید، حتما بپرسید بچههای نوین سعی میکنند خیلی زود جواب سوال شما را بدهند.
عموماً محتواها در وبسایتهایی با اعتبار بالاتر موقعیت بهتری در نتایج جستجو دارند. هدف اصلی شما باید جذب مخاطبان جدید، افزایش برندسازی و دیده شدن در یک وب سایت با ترافیک زیاد باشد. زمانی که به بازاریابی محتوا اشاره میشود، اکثراً فقط به راهکارهای بهینهسازی داخلی فکر میشود، به عبارت دیگر، ایجاد و منتشر محتوا درون سایت. با این حال، با دیدگاه گستردهتر، میتوان دید که بازاریابی محتوا نه تنها برای صفحات داخلی سئو لازم دارد بلکه برای صفحات خارجی نیز اهمیت دارد. به عنوان مثال، نوشتن یک مطلب به عنوان مهمان بر روی سایت دیگر، جزو استراتژی بازاریابی محتوا قرار میگیرد. کسب لینک از سایتهای بیکیفیت و اسپم، نه تنها به بهبود رتبه سایت شما کمک نمیکند، بلکه میتواند باعث جریمه شدن توسط گوگل شود.
این ابزار یک همراه کامل برای برنامهریزی استراتژی سئو و تولید محتوای هدفمند است. این ابزار امکان تحلیل دقیق هر کلمه کلیدی مثل میزان رقابت، حجم جستجوی ماهانه و حتی پیشبینی میزان ترافیک احتمالی را دارد. علاوهبر این، با قابلیتهایی مثل Keyword Gap میتوانید شکافهای استراتژی خود نسبت به رقبا را پیدا کنید و فرصتهای جدیدی برای بهبود رتبهبندی خود بیابید. کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو میکنند، به صفحه شما میرسند. ثبت Schema Markup، سئوی خارجی و داخلی بر اساس انتیتی، تولید محتوای مرتبط و یونیک، استفاده از LSIها و معماری خوشهای محتواها میتواند به بهبود Entity بیانجامد.
همیشه سعی کنید باتوجه به حوزه فعالیت کسب و کار، از تعداد مناسبی تصویر و ویدیو در صفحه بهره ببرید. محتوای بصری روی ذهن کاربر اثرگذارتر بوده و از سوی دیگر، زمان ماندگاری کاربر در صفحه را افزایش میدهد. به عبارت بهتر کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمه کلیدی همانند یک قطبنما عمل میکند که راه موفقیت سایت را به شما نشان میدهد. گوگل به سایتهایی علاقمند است که تعامل بیشتری با کاربر برقرار میکند و سعی میکند که امتیازات ویژهای برای این سایتها لحاظ کند. الگوریتمهای گوگل در طول یک سال، بارها دچار تغییراتی میشوند و پس از هر آپدیت، تاثیرات مثبتی بر روی نتایج جستجو میگذارند.
در صفحه آموزش سئو رایگان به طور کامل به استراتژی و تحقیق کلمه کلیدی پرداخته شده است که شما میتوانید با مراجعه به این صفحه به طور کامل با این مرحله حساس آشنا شده و انجام و پیادهسازی آن را یاد بگیرید. برای درک بهتر نحوه جذب ترافیک بیشتر برای وبسایت، دانستن مفهوم برخی از اصطلاحات و عبارت ضروری است. توجه داشته باشید که در این قسمت ممکن است به برخی از اصطلاحات پرداخته خواهدشد که لازم باشد در ادامه مقاله “سئو چیست” توضیحات بیشتری راجع به آن ارائه دهیم. پس از اینکه شما محتوای جدیدی در سایت خود منتشر میکنید، موتورهای جستجو از جمله گوگل، ربات و خزندههای خود را به سمت سایت شما ارسال میکند. این ربات و خزندهها در تمامی محتوای شما خزش (یا به اصطلاح کرال) میکنند. در این بین رباتها تمامی محتوای صفحه از جمله متن، تصاویر، ویدیو و پادکستها را طبق دستورالعملهای پیشفرض بررسی میکنند.
بر اساس پژوهشهای انجام شده، امروزه افراد بیشتر از گذشته در شبکههای اجتماعی وقت میگذرانند. یکی از استراتژیهای مؤثر در سئو خارجی، بهره بردن از شبکههای اجتماعی و برقراری ارتباط با مخاطبان به منظور افزایش بازدید محتواست. بهتر است انجمنهایی را برای این کار انتخاب کنید که لینک «فالو» (Do-follow) شما را به کاربران نمایش میدهند. «فروم» (Forum) که در زبان فارسی به آن انجمن یا تالار گفتگو نیز گفته میشود، فضایی مختص کسب اطلاعات و پرسش و پاسخ کاربران است. پیدا کردن فرومهای مرتبط با محصولات یا خدمات کسبوکار و شرکت کردن در مکالمات با کاربران، راهی برای بهینهسازی وبسایت در سئو خارجی محسوب میشود. همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics میتوانید دادههای پنهانشده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری