سئو پیشرفته چیست
سئو چیست؟ راهنمای مبتدی تا پیشرفته بهینه سازی موتورهای جستجو تک تیپ
هرگونه تلاش برای دستکاری لینکها طبق مستندات گوگل یک تخلف محسوب میشود. در گذشته، میتوانستید با استفاده از تکنیکهای اسپم و روشهای غیرقانونی، گوگل را فریب دهید و در نتایج جستوجو رتبه بالاتری کسب کنید. اما اکنون گوگل بیشترین تمرکز خود را بر بازخوردهای کاربران قرار داده است و رضایت کاربران عاملی نیست که بتوان آن را به راحتی جعل کرد. در حال حاضر، موفقیت یک وبسایت بیش از آن که به تطابق با الگوریتمهای گوگل وابسته باشد، به ایجاد تجربهای مثبت و جلب رضایت کاربران واقعی متکی است. اگرچه ممکن است در کوتاهمدت رتبهبندی آن کمی بهبود یابد، اما موتورهای جستجو به سرعت این تکنیک را شناسایی کرده و جریمه میکنند.
استفاده از شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) یک روش پیچیده و پر ریسک برای بهبود رتبهبندی سایتها در گوگل است. اگرچه PBN میتواند سرعت بهبود رتبه را افزایش دهد، اما به دلیل اصول سئوی کلاه سیاه، ریسک جریمه شدن توسط گوگل را نیز به همراه دارد. با توجه به تغییرات مداوم الگوریتمهای گوگل و حساسیت بیشتر موتور جستجو نسبت به فعالیتهای مشکوک، بهتر است به جای این روش از راهکارهای اصولی برای بهبود رتبه سئو سایت خود استفاده کنید. تنها هدفی که موتورهای جستجو دنبال میکنند، پیدا کردن مرتبطترین نتایج برای کاربران است. هربار که از موتورهای جستجو استفاده میکنید، الگوریتمها تلاش میکنند مرتبطترین و مفیدترین نتایج را به شما نشان دهند. موتورهای جستجو برای نمایش اطلاعات درست به کاربران، دو فاکتور مهم «ارتباط» (Relevancy) و «اعتبار» (Authority) را مدنظر قرار میدهند.
با استفاده از این روشها هیچ خطری شما را تهدید نمیکند و شما یک سیر صعودی را برای سئو سایت خود مشاهده میکنید. به طور کلی با استفاده از کلمات کلیدی درست و به اندازه، ایجاد بک لینکهای اصولی و استاندارد، لینک سازی داخلی و خارجی و … میتوانید سئو کلاه سفید را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. اکثر روشها و تکنیکهای سئو کلاه سفید را میتوان به صورت آموزش رایگان سئو در سطح وب تماشا کرد. سئو (SEO) ترکیب هنر و علم است که به بهبود دیده شدن وب سایتها در دنیای بیپایان اینترنت کمک میکند. به جای این که منتظر باشید کاربران بهطور اتفاقی به سایت شما سر بزنند، سئو راهی است که موتورهای جستوجو را متقاعد میکند تا شما را به عنوان مقصد اول به کاربران نشان دهند. در توضیح طرز کار سئو گفتیم در این استراتژی بازاریابی دیجیتال کارهایی انجام میدهیم که در صورت جستجوی محتوا، محصول یا خدمت مرتبط با کسب و کار ما توسط کاربران در موتور جستجو، وبسایت ما در صفحه نتایج نمایش داده شود.
HTTP یا Hyper Text Transfer Protocol همان بستری است که هر کسی برای راه اندازی وب سایت خود باید سایت خود را بر روی آن باز کند. http برای دریافت و ارسال اطلاعات مورد استفاده قرار میگیرد. در حقیقت این پروتکل برای انتقال اطلاعات بین کلاینت و سرور مورد استفاده قرار میگیرد. بگذارید این سؤال را تنها با یک جمله پاسخ دهیم؛ بسیاری از کسب و کارهای موفق و میلیاردی جهان و ایران تنها با سئو برند سازی شدهاند. همیشه سعی کنید عنوان سئوی مطالبتان را جذاب بنویسید و نکات زیر را در آنها رعایت کنید. مراحلی که در این چک لیست خواهید دید، جدیدترین نکات سئو هستند که تا امسال (یعنی سال 2022) منتشر شدهاند.
حال کسانی که به آموزش سئو علاقمند هستند، SEOEDU را با احتمال بیشتری انتخاب میکنند و به آن اعتماد دارند. مهمترین هدف و اهمیت آموزش سئو، افزایش محبوبیت، اعتبار برند (برندسازی) و فروش یا درآمدزایی از طریق فضای مجازی است. امروزه یادگیری سئو از آنجایی مهم است که تعداد کاربران فضای مجازی با توجه به آخرین آمارها در سال 2023 به بیش از 5.18 میلیارد نفر معادل با 64.4 درصد از کل جمعیت جهان رسیده است. این آمار نشان میدهد کاربران فضای مجازی در یک دهه گذشته بیش از 2.1 برابر افزایش یافتهاند. از سوی دیگر، میزان فروش اینترنتی در طی این مدت از عدد 1.33 میلیارد دلار به 6.5 برابر این رقم رسیده است.
دومین دسته کلمات کلیدی، کلماتی هستن که کاربرا برای به دست آوردن اطلاعات اضافی در حوزه کاری شما وارد میکنن. حالا که کاربرتون رو شناسایی کردید، وقت اون رسیده که ببینید این کاربر چه چیزی رو تو وب جستجو میکنه. به اون کلمه یا کلماتی که کاربر جستجو میکنه “کلمه کلیدی” یا کوئری (Queriey) میگن که به معنی پرس و جو هست. به عنوان یک تجربه شخصی، زمانی پروژهای برای سئو سایت یک شرکت در زمینه گردشگری داشتیم. تیم قبلی که روی سایت اون شرکت کار کرده بود محتوای خیلی زیادی در مورد جاذبههای گردشگری فرانسه تولید کرده بود. اصول اولیه سئو شامل یک سری فعالیتهای داخل سایت و یک سری فعالیتهای فنی و یا حتی خارج از سایت میشه.
هدف از سئو، ارتقای رتبه وب سایت در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط است. با استفاده از تکنیک های سئو، می توانید ترافیک ارگانیک وب سایت خود را افزایش داده و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. به طور خلاصه، سئو به شما کمک می کند تا وب سایت خود را در دنیای دیجیتال به نمایش بگذارید و به موفقیت برسید. در سئو داخلی، بهینه سازی محتوا بسیار مهم است؛ چراکه محتوا تاثیر بسیار بالایی در تقویت سئو و کسب رتبه یک سایت دارد. بهینه سازی سایت می تواند در اولین مرحله با اصلاح عناوین و توضیحات متا انجام گردد.
همانطور که احتمالا خودتان نیز حدس میزنید افزودن محتوای بیشتر، بهینهسازی تصاویر یا بهبود لینکسازی داخلی با تأثیر روی رتبهبندی و قابلیت دیده شدن به بهبود فاکتورهای رتبهبندی نیز کمک بسیاری میکنند. اگر شما هم صاحب وبسایت، وبلاگ یا فروشگاه اینترنتی هستید، سئو میتواند به شما در جذب ترافیک رایگان از موتورهای جستجو کمک زیادی کند. کلیدواژه کلمه یا عبارتی است که کاربران در موتورهای جستجو وارد میکنند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. انتخاب کلیدواژههای مناسب و استفاده صحیح از آنها در محتوا بخش مهمی از سئو است. تحقیق و تحلیل کلیدواژهها میتواند به تعیین کلیدواژههایی کمک کند که بیشترین حجم جستجو و کمترین رقابت را دارند. آموزش سئو و دورههای مرتبط با آن به علاقهمندان کمک میکند تا دانش و مهارت لازم برای بهینهسازی وبسایتها را بدست آورند.
این در حالی است که برای استفاده از سئو در کسب و کارها مالکان کسب و کار برای بازدیدهایی که برای وب سایتشان به دست میآید پولی به گوگل نمیدهند. زیرا زمانی که در بالای صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرند میتوانند ترافیک ورودی وب سایت خود را افزایش دهند و تعداد مشتریانِ خدمات و محصولات خود را نیز با همین روش بیشتر کنند. سئو مجموعهای از کارها برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل است. سایتی که روی سئو آن کار نکردهاند مثل انسانی است که تهِ چاهی تاریک گیر افتاده و هرچقدر فریاد میزند کسی صدایش را نمیشنود. موتورهای جستجو از برنامههایی به نام عنکبوت، ربات یا خزنده برای مشاهده و بررسی صفحات وبسایتها در اینترنت استفاده میکنند.
این اقدامات از دو طریق دریافت بکلینک، ترویج برند در شبکههای اجتماعی و افزایش اشاره به نام برند (Brand Mention) امکانپذیر هستند. تا این قسمت با مفهوم کلی سئوی وبسایت و مختصری از اهداف آن آشنا شدیم. در این قسمت یاد میگیریم سئوی وبسایت دقیقا چگونه کار می کند و چه عناصر مهمی دارد. گفتیم در سئو وبسایت و محتوای آن را برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه میکنیم. تعریف سئو چیست؟سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو، مجموعهای از تکنیکها و استراتژیهاست که به منظور بهبود دیدهشدن یک وبسایت در نتایج موتورهای جستجو استفاده میشود.
این خلاصههای مختصر، در نتایج جستوجو ظاهر میشوند و میتوانند بر نرخ کلیک تأثیر بگذارند. همچنین در صفحههای دوره MBA و توسعه فردی میتوانید با دوره های آموزشی متمم بیشتر آشنا شوید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم میتوانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید. در مجموعه درسهای SEO چیست در متمم میکوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت.
اگر شما یک سئوکار هستید، استفاده از ابزارهای سئو می تواند به شما در ارتقای سطح کارتان و دستیابی به نتایج بهتر کمک کند. راهکارهای بسیاری را میتوان در بالا بردن رتبه سایت در گوگل رایگان یا پولی بیان کرد. بسیاری از سئوکارها قصد ندارند برای افزایش رتبه سایت خود هزینه زیادی صرف کنند. به همین خاطر مهم است در یک دوره آموزش سئو از صفر تا صد رایگان (مقدماتی تا پیشرفته)، متدهای مجانی در ارتقا رنکینگ صفحات سایت نیز درنظر گرفته شوند. بدیهی است زمانی که سایت شما از نظر سئو بهبود یابد، رتبه کلی سایت در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مختلف افزایش مییابد.
این ابزار خدمات رایگان زیادی را در اختیار کاربران خود قرار میدهد که به وسیله آن میتوانند اطلاعات مناسبی را در مورد وب سایت و یا حتی افرادی که از آن بازدید میکنند کسب کنند. زمانی که یک کاربر از جایی غیر از دامنه وب سایت شما، به آن دسترسی داشته باشد یک بازدید یا Visit برای وب سایت شما ثبت میشود. این در راستای همان سئوی معنایی است؛ زیرا گوگل و رباتهای آن به راحتی درک میکنند که معنای وبسایت شما از نظر کاربر انسانی چگونه است. این در حالی است که در Web 1.0 تولید محتوا کاری سادهتر و محدودتر محسوب میشد. ویکیها شبکههای اجتماعی و سایتهای اشتراک گذاری ویدیو و تصاویر، وبلاگها و سایتهای مشابه با آن نمونههایی هستند که میتوان از آنها در تکنولوژی Web 2.0 نام برد. Wiki به سایتهایی گفته میشود که این امکان را به کاربران و بازدیدکنندگان خود میدهند تا محتوایی که درون آن وجود دارد را بهروزرسانی کنند و یا اینکه خود کاربران در اینگونه سایتها محتواهایی را به وجود بیاورند.
ابتدا محتوای سرشاخه را منتشر کرده و لینکهایی به صفحات هدف و همچنین به سایتهای معتبر خارجی اضافه کنید. برای سرشاخه، یک محتوای جامع (بیش از ۱۵۰۰ کلمه) تهیه کنید و برای لایههای اول و دوم نیز محتوای متفاوتی بنویسید. محتوای کپی میتواند ارزش لینکهای شما را کاهش دهد و ریسک جریمه شدن را افزایش دهد. اگر سایتهای موجود در یک PBN روی هاست مشترک یا IP یکسان قرار داشته باشند، گوگل میتواند این ارتباط را شناسایی کند. ایجاد و نگهداری یک PBN واقعی که بتواند الگوریتمهای گوگل را فریب دهد، بسیار پرهزینه و پیچیده است. برای ساخت یک شبکه قوی، باید دامنههای معتبر، هاستهای مختلف و محتوای باکیفیت تهیه کرد.
تو این پارامتر، گوگل برای خودش مشخص میکنه که آیا اطلاعات موجود دراین صفحه درست و قابل اعتماد هستن یا خیر. حالا که به سؤال “سئو چیست؟” پاسخ دادیم، وقت اون رسیده که یاد بگیریم موتورهای جستجو مثل Google واقعاً چطور کار میکنن. دروداگر کلمه لینک رو در سایت سرچ کنید ما دو مقاله از این مبحث رو پوشش دادیم، با این وجود سعی میکنیم باز این مبحث رو در تقویم محتوایی مون پوشش بدیم.ممنون که با ما همراه هستید. همانطور که گفتیم، اگر صاحب کسب و کاری باشید، با یادگیری سئو می توانید فروش و درآمد خود را چندین برابر کنید. بنابراین، می توانید به عنوان یک موقعیت شغلی بسیار عالی به آن نگاه کنید و به کسب درآمد بپردازید. دوره آموزش سئو پیشرفته، پیش نیاز خاصی ندارد و همینکه بدانید سئو چیست، کفایت می کند!
در این دوره آموزش سئو پیشرفته، ما عمیقاً به قلمرو SEO خواهیم پرداخت و تمامی جوانب آن را از صفر تا صد به زبان ساده بررسی خواهیم کرد. فرقی نمی کند که یک مبتدی یا یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ باتجربه باشید؛ این دوره شما را به دانشی که برای برتری در زمینه همیشه در حال تحول سئو نیاز دارید، مجهز می کند. چیزی حدود یک سوم وبسایتها با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته میشوند. بنابراین یادگیری کار با WordPress عصای دست کارشناس سئو است و اغراق نیست اگر بگوییم بهترین سیستم مدیریت محتوای موجود برای انجام سئو است. وردپرس برای انجام اقداماتی مثل افزودن متا دیتا و بهبود تجربه کاربری که بهصورت مستقیم و غیرمستقیم روی عملکرد سئو تأثیرگذار هستند، امکانات زیادی در اختیار شما قرار میدهد. این سه مورد با اینکه بهصورت مستقیم در تعیین رتبه صفحات وب اثرگذار نیستند، میتوانند با کمک به بهبود سئوی محتوا روی فاکتورهای رتبهبندی اثر مستقیم داشته باشند.
تمامی این مطالب از تجربیات شخصی ما در نوین و سایتهای معتبر خارجی جمعآوری شدهاند و قطعا به کار شما میآیند؛ پس با خیال راحت از آنها استفاده کنید. راستی اگر به جای سئوی کلاه سفید، سئوی اخلاقی را هم شنیدید تعجب نکنید؛ از بس که این روش بر پایه اخلاق و صداقت و درستی است به آن سئوی اخلاقی هم میگویند. وبسایتی که در نتایج نخست یا حداقل صفحه اول نتایح جستجو دیده نمیشود دقیقاً وضعیت مشابهی با انسان گیر افتاده ته چاه دارد. در این مقاله سعی کردیم برای افراد مبتدی و متوسط توضیح کامل و جامعی را شرح دهیم. اگر به دنبال ارتقا سایت خود هستید سرویسهای ما با این خدمت را بهصورت پیشرفته این خدمت را به شما ارائه میدهد. درصورت نیاز به خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ، با ما تماس حاصل فرمایید.
محتوا علاوه بر تولید و انتشار نیازمند روشهایی است که از طریق آن به کاربران بیشتری معرفی شود. اینجاست که علاوه بر سئو، دیگر کانالهای بازاریابی مثل بازاریابی در شبکههای اجتماعی و ایمیل مارکتینگ میتوانند در بهبود عملکرد محتوا موثر واقع شوند. به همین دلیل است که اقدامات سئوی فنی نیاز به صرف زمان بیشتری دارند و بهنوعی مکمل تلاشهای سئوی داخلی هستند. در بخش انواع سئو یاد گرفتیم که سئوی فنی تمامی اقداماتی را شامل میشود که به خزش و نمایهگذاری بهتر وبسایت کمک میکنند. ازجمله مهمترین تکنیکهای سئوی فنی میتوان به سازگاری وبسایت با موبایل، سرعت بارگذاری بالا، استفاده از دادههای ساختاریافته، جاوا اسکریپت و تمامی سازوکارهای تأثیرگذار بر عملکرد وبسایت اشاره کرد.
بنابراین بهتر است که شما نیز این قوانین را آموزش دیده و آنها را پیادهسازی کنید؛ سپس میتوانید دانش خود را بروز نمایید. آگاهی از مزایا و معایب سئو این امکان را برای شما فراهم میکند تا بتوانید تصمیم بهتری برای کسبوکار خود بگیرید. در این بخش از مقاله سعی کردهایم به بررسی معایب و مزایای سئو بهصورت جدا و کامل بپردازیم تا بتوانید تصمیم بهتری برای استراتژی سئو سایت خود بگیرید. افرادی که در دورههای آموزشی سئو شرکت میکنند و دارای تجارب و تخصص لازم در این زمینه هستند میتوانند به صورت پروژهای یا به عنوان یکی از اعضای تیم مشارکتی سایت با مشاغل بزرگ و کوچک همکاری نمایند. همچنین منابع مناسب یادگیری سئو به زبان فارسی و انگلیسی را معرفی کردیم. امیدواریم که این مطلب آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد، در صورتی که علاقمند به یادگیری سئو هستید، ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، همواره مشتاق دریافت نظرات سازنده شما هستیم.
به همین دلیل Google در وهله اول دنبال صفحاتی هست که با کلمه کلیدی شما ارتباط نزدیکی دارن. تمام این عبارتها به این معنی هستن که یک سایت رو از دید موتور جستجو بهینه کنیم. یعنی روی سایت کارهایی انجام بدیم که وقتی کاربران کلمات کلیدی مرتبط با سایت ما رو جستجو میکنن، موتور جستجو سایت ما رو در نتایج برتر برای اونها نمایش بده. مجموعه فعالیتهایی که گفتیم شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا، بهینهسازی محتوا در مورد کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک، بهینهسازی کدهای سایت و… میشن. بعد از انجام صحیح تمامی موارد بالا تازه باید لینک سازی های داخلی و خارجی سایت را شروع کنید و سایت خود را در اینترنت و در حوزه کاری خودتان محبوب کنید و باید برای انجام هر مرحله از موارد بالا کلی وقت و تلاش رو صرف کنید.
بسته به ترافیک وبسایت و میزان تغییراتی که در صفحات مختلف وبسایت ایجاد میکنید، خزندهها کم و زیاد برای بهروزرسانی فهرست به وبسایت شما سر میزنند. حالا که به سوال اصلی سئو چگونه کار میکند پاسخ درست و دقیقی دادیم، بهتر است برای درک بهتر مجموعه اقدامات سئو، نگاهی هم به نحوه کار گوگل و و چگونگی رتبهبندی آن در سئو داشته باشیم. ایجاد بک لینک ترفندهای بسیار پیچیده و خاص خودش را داردو در ایجاد و ساخت آن ها باید بسیار مراقب بود. زیرا بک لینک، هم میتونه باعث رسیدن شما به قله ی کسب و کار خودتان شود و هم باعث نابودی سایتتان. این مسئله باعث میشه که کار شما برای به دست آوردن رتبه بهتر در این موتور جستجو راحت تر شود. SEO مخفف چیست؟SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به معنای بهینهسازی موتورهای جستجو میباشد.
موتور گوگل روزانه چند صد میلیون بار توسط کاربران مختلف در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار میگیرد و از این طریق روزانه صدها میلیون دلار درآمد به دست می آورد. موفقیتها و پیشرفتهای گوگل در این زمینه باعث شد تا موتور جستجوی یاهو در سال 2000 از الگوریتم گوگل تبعیت کند. همانطور که از اسمش پیداست، به عناصر فنی و تکنیکالی می پردازد که بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. ما این جنبه های تکنیکال و نحوه تأثیر آنها بر عملکرد سایت شما را بررسی خواهیم کرد. استفاده از این دستورالعملها توسط مخاطبان انسانی نشاندهنده این است که در واقع محتوای وبسایت را ابتدا برای کاربران و سپس برای موتورهای جستجو بهینهسازی میکنیم و این دو هدف با یکدیگر همراستا هستند.
به این صورت که کاربران بهترین نتایج مرتبط با موضوعی که سرچ کردهاند را پیدا میکنند. اگر موتور جستجویی که آنها از آن استفاده میکنند قابل اعتماد باشد به وسیله الگوریتمهای خود صفحاتی که بیشترین ارتباط موضوعی را با کلید واژه سرچ شده توسط کاربر دارد به او نشان میدهد. همانگونه که در بخش قبلی عنوان شد دستیابی به رتبههای بالا برای کلیدواژههای خاص و ویژه در ابتدا کار بسیار راحتی بود. زیرا استفاده از روشهای غیر اخلاقی سئو در آن زمان برای ارتقاء رتبه سایت یا دستیابی به رتبههای مناسب در صفحه نتایج موتورهای جستجو کاری تضمین شده محسوب میشد. بطور کامل دنبال کردن همه این گامها و عزم راسخ، در نهایت شما را به موفقیت میرساند.
استفاده از سئو کلاهسیاه در بلندمدت میتواند باعث پنالتی شدن وبسایت توسط موتورهای جستجویی شده و بهجای بهبود رتبه، باعث کاهش رتبه وبسایت میشود. Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) تمام فعالیتهایی است که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام میگیرد. یک سایت با بک لینکهای باارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینکهای کمتر میگیرد. موتورهای جستجو بک لینکها را نشانه محتوای باکیفیت قابل ارجاع و استناد درنظر میگیرند. اما بسیاری Off Page Seo را همان لینک سازی میپندارند درحالیکه اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش اعظمی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل میدهد. برای مثال، مواردی ازقبیل بازاریابی شبکههای اجتماعی و نام تجاری نیز جزو سئوی خارجی محسوب میشود و اهمیت بسیاری دارد.
منابع رایگان زیادی بهصورت پستهای وبلاگ، مقالهها و ویدیوها به صورت آنلاین در دسترس هستند. فقط باید قدم اول، یعنی جستوجوی مناسب و پیدا کردن منابع معتبر را تمرین کنید. چون کسبوکارهای آنلاین به طور فزایندهای اهمیت سئو را در افزایش ترافیک وبسایت خود تشخیص میدهند. با رعایت این نکات، میتوانید شانس خود را برای رتبهبندی بالا در نتایج جستوجو، حتی زمانی که الگوریتم های گوگل تغییر میکند، افزایش دهید. وبلاگنویسی مهمان یک راه عالی برای دریافت بک لینک از سایر وبسایتها است.
گوگل تأکید زیادی بر ارائه تجربه کاربری مثبت دارد و سایتهایی که فقط برای گول زدن موتور جستجو ساخته شدهاند، جریمه میکند. داشتن متا جذاب و موثر میتواند به عنوان یک برگ برنده میان رقبای بازار عمل کند. هنگامی که از کلمات کلیدی در توضیحات متا استفاده میکنید، این کلمات به طور خودکار برجسته (Bold) میشوند و این ویژگی، توجه کاربران را به خود جلب میکند و احتمال کلیک روی لینک شما را افزایش میدهد. در نتیجه، اهمیت این بخش در جذب ترافیک و بهبود نرخ تبدیل بر کسی پوشیده نیست. سئو به بهبود رتبهبندی سایت در نتایج جستوجو کمک میکند که باعث میشود سایت شما توسط کاربران بیشتری دیده شود. افزایش ترافیک ارگانیک (کاربرانی که از طریق جستوجو به سایت میآیند) معمولا از اهداف اولیه سئو است.
در کنار سئو داخلی و سئو خارجی، مبحث دیگری با نام سئو تکنیکال هم وجود دارد. بعد از تهیه یک محتوای مفید و مناسب، باید سراغ تگهای HTML بروید تا ساختار سایتتان از همه جهات بهبود پیدا کند. منظور از تگهای HTML مواردی مانند توضیحات متا، عناوین، اسکیماها و زیر تیترها هستند. در مقابل، اگر محتوا فاقد ارزش باشد، حتی بهترین استراتژیها نیز کارساز نخواهند بود. شاید به همین دلیل است که بیل گیتس بیش از ۲۰ سال پیش به اهمیت محتوا اشاره کرد و آن را به عنوان “پادشاه” معرفی کرد. در این بخش از آموزش سئو، مهمترین اصول اولیه سئو فنی Technical SEO رو برای شما تشریح میکنیم.
دریافت گواهی SSL یکی دیگر از راههای بهبود وضعیت سئو سایت شما به شمار میرود. گواهی SSL در واقع به سایت شما اعتبار میبخشد و میتوانید صفحاتی از سایتتان که برای شما ارزش بالایی دارد، بجای استفاده از HTTP، پروتکل HTTPS که یک پروتکل امن است را بکار ببرید. از دیگر مواردی که عنوان سئو شما را جذاب و بهینه میکند، استفاده از عدد یا عباراتی مانند بهترین، راهنما، راهکار و جزئیاتی از این دست میباشد. در هنگام نوشتن عنوان محتوای خود توجه کنید که تعداد حروف کمتر از 55 کاراکتر نبوده و حتما آن را با تگ h1 نشان دهید. بااینحال، در صورت استفاده از روشهای کلاه خاکستری بیش از حد، ممکن است باعث پنالتی شدن وبسایت شود. بهعبارتدیگر، سئو کلاه خاکستری روشهای قانونی و مجاز هستند، اما در صورت استفاده نامناسب ممکن است به ضرر وبسایت تمام شود.
اعتبار صفحه یا Page Authority مانند اعتبار دامنه یک امتیاز برای وب سایتهای مختلف در رتبه بندی موتور جستجو میباشد که به وسیله شرکت نرم افزاری ماز به وجود آمده است. اما تفاوتی که اعتبار صفحه با اعتبار دامنه دارد این است که اعتبار صفحه پیش بینی میکند یک صفحه از یک وب سایت چه رتبه ای را در صفحات نتایج موتورهای جستجو به دست می آورد. پایگاه داده یا دیتابیس موتورهای جستجو با نام Indexing نیز شناخته میشود. ایندکسها از اطلاعاتی که موتورهای جستجو از وب سایتهای مختلف جمع آوری کردهاند تشکیل میشود. اگر محتوای وب سایتی در ایندکس موتورهای جستجو یافت نشود کاربران نمیتوانند به صفحات این وبسایت دسترسی داشته باشند و یا حتی آن را پیدا کنند. ایندکس کردن به طور کلی به فرایندی گفته میشود که در طی آن صفحات سایت به نتایج موتورهای جستجو اضافه میشود.
با استفاده از این دو دسته کلمه کلیدی، چه هنگامی که کاربر برای محصول شما جستجو انجام بده و چه هنگامی که درباره موارد مرتبط جستجویی انجام بده، وب سایت شما در معرض دید کاربر قرار میگیره. به دلیل اینکه بیشترین جستجوها در موتور جستجوی گوگل انجام میشه، اکثر سایتها برای گوگل بهینه میشن. حالا اگر میخواهید از دید گوگل بهینه باشید باید سایتی داشته باشید که مورد پسند کاربر باشه و نیازهای اون رو برطرف کنه. ولی اگه جایگاهتون در صفحه اول نتایج جستجو فقط برای یک کلمه کلیدی خاص مثل تجهیزات مهمانی باشه، تو هرماه 22 هزار دلار ارزش کسب میکنید. (حالا اینکه چطور این 22 هزار دلار ارزش تبدیل به پول میشه خیلی واضحه. به چندین و چند روش میشه، از جمله فروش همون تجیهزات که توش رتبه دارید و … ). حقیقت اینه هنوز هیچ شرکتی در زمینه سئو نتوانسته روش قیمت گذاری دقیقی رو تعیین کنه حتی شرکت های سئوی مطرح جهان هم با استفاده از تکنیک هایی که در ادامه می گم قیمت سئو و بهینه سازی یک سایت رو مشخص می کنند.
در نتیجه کاربران بیشتری آن را مشاهده میکنند که با افزایش آمار ایمپرشن قابل مشاهده است. یادگیری چنین مفاهیمی در آموزش سئو بسیار مهم است که در بخش مقدمه باید بیان شود. به عنوان مثال ساختار یک سایت از صفحه اصلی شروع شده و در پله بعدی به دستهبندیها و زیرمجموعههای آن رسیده و در نهایت به صفحات مانند پستهای بلاگ یا محصول و غیره میرسد. به این نکته توجه کنید که ایجاد ساختار سایت نباید بیشتر از 3 لایه باشد. چراکه میتواند روند خزش را سختتر کرده و به تجربه کاربری صدمه وارد کند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/